Tervislikud pannkoogid sidruni ja mooniseemnetega



Hommikusöök on mu lemmik toidukord ja ilma korraliku ja tervisliku hommikusöögita ei lahku ma kunagi kodust. Kui mul aega on, siis valmistan tihti omlette või pannkooke. Pannkookidega saab väga palju katsetada ja mänguruumi on tohutult. Vahel on isu just kõige tavalisemate ülepanni või hapupiima pannkookide järgi, mis ei ole just kõige tervislikumad. Samas saab teha pannkooke ka ainult banaanist ja munast. See variant mulle nii väga ei meeldi, minu jaoks maitseb see nagu banaaniomlett, mis ei ole just kõige maitsvam kooslus.


Sel nädalavahetusel on pannkoogid eriti aktuaalne teema, sest homme on ju emadepäev. Kahjuks ei viibi ma sel aastal oma kalli emaga ühes riigis, et talle neid pannkooke valmistada. Aga see viga saab parandatud :) Seda retsepti arendades mõtlesin ma just emadepäeva hommikule, soovides jagada teiega retsepti, mis on tervislik alternatiiv tavalistele nisujahust pannkookidele. 

Pannkooke saab peale nisujahu teha ka muudest jahudest, see kord kasutasin kaerahelbeid, mis lihtsalt blenderdatud koos teiste koostisainetega ühtlaseks. Selle retsepti õnnestumiseks on oluline taignal lasta veidi seista, et kaerahelbed saaks vedelikku endasse imeda ja taigen pakseneda. Siis hoiavad koogid ilusti vormi ja ei lagune keerates ära. 

Mooniseemned ja sidrun sobivad omavahel kokku ju nagu sukk ja saabas, sama maitsekooslust olen katsetanud ka muffinites ja ka hommikuses pudrus.  Banaaan sobib sinna kooslusesse hästi, lisades magusust. Pannkookide valmistamiseks vali juba pruunikaks tõmmanud banaan, siis saad magusamad koogid. Serveeri marjadega segatud kohupiimaga, maapähklivõi ja värskete marjade ja puuviljadega. 




Sellest kogusest jätkub 2-le kergeks hommikusöögiks

Aega kulub: 25 minutit

Vaja läheb:

1 suur väga valmis banaan
1.5 dl kaerahelbeid (50 g)
2 muna
2 spl jogurtit või kodujuustu
1 tl vanillisuhkrut
näpuotsaga soola
1 spl mooniseemneid
poole sidruni riivitud koor

(kookos)õli praadimiseks

Serveerimiseks:
Marjadega segatud kohupiima

Tee nii:
Pane banaan, munad, kaerahelbed, jogurt, vanillisuhkur ja sool blenderisse ja blenderda ühtlaseks. Sega juurde mooniseemned ja riivitud sidrunikoor. Lase 10 minutit taignal paisuda. Kuumuta pannil õli ja prae madalal kuumusel väikesed pannkoogid. Serveeri kohe.

Mida teie oma emale emadepäeva hommikul valmistate?







Labels: , , ,